همه چیز درباره روغن ترمز

همه ما در در زمانی که مالک خودرو هستیم بیشتر با روغن موتور و آب رادیاتور سر و کار داریم یعنی بیشتر به بررسی و کم نشدن این دو مایع در ماشین می پردازیم که البته این خود امری مهم در نگداری ماشین می باشد.چون اگر روغن ماشین تمام شود باعث آسیب دیدن موتور ماشین می شود.

موتور ماشین مانند قلب انسان است که اگر قل انسان کار نکند کل سیستم بدن از کار میفتد و باعث مرگ انسان می شود. موتور ماشین هم همین حالت را دارد  اگر موتور آسیبی ببیند و کار نکند تمامی قطعات از کار افتاده و دیگر قادر به حرکت نمی باشد و البته خرابی برخی از قطعات هم می تواند به موتور آسیب بزند. یکی از کارهای که هر راننده چند وقت یکبار باید انجام دهد چک کردن روغن موتور ماشین است. اگر روغن موتور ماشین تمام شود امکان سوختن سرسیلندر ماشین می شود که اهمیت این موضوع در خودروهای خارجی به خصوص به دلیل داشتن قطعات گرانتر و دردسترس نبودن آنها خود را نشان می دهد .

به طور مثال لوازم یدکی خودروهای چینی به راحتی دیگر خودروهای خارجی در دسترس نیستند. یکی از این بوش دسته موتور لیفان 620 می باشد .

مبین یدک

دستگاه تعویض روغن گیربکس که  یکی از دستگاه های مورد نیاز در تعمیر گاه ها می باشد . اصولا تعمیرگاه ها باید بعضی از دستگاه های مورد نیاز مانند دستگاه انژکتور شور و ودستگاه دیاگ لانچو …

و البته باید شخصی متخصص در تعمیرگاه که نحوه کار با این دستگاه هارا بلد یاشد برای شما این کار را انجام دهد.

شاید خیلی از ما اهمست روغن ترمز و کاری که انجام می دهد را ندانیم .و شاید برخی از رانندگان تصوری در مورد اینکه روغن ترمز هم نیاز به تعمییر دارد ندارند، ولی موضوع اینجاست که اگر رانندگان میزان اهمیت روغن ترمز را می دانستند  هرروز آن را بررسی می کردند.

قانون کلی کارخانه های خودروی سازی برعوض کردن روغن ترمز هر دو سال  یکبار یا کار کرد ماشین در هر 50 هزار کیلومتر می باشد.
روغن ترمز چیست ؟

در ابتدا بهتر است بدانیم که روغن ترمز چیست و چه ماده ای می باشد تا بتوانیم بعد در مورد کارایی  آن در ماشین توضیح دهیم.

روغن ترمز برخلاف اسم آن شباهت زیادی به روغن ندارد .بیشتر می توان آن را از دسته مایعات شیمیایی که در کلاس سیالات هیدرولیکی قرار دارند خواند.

مایعاتی که در کلاس سیالات هیدرولیکی قرار دارند تحت فشار کار می کنند و باعث به حرکت در آوردن قطعات مکانیکی می شوند.

تا اینجا فهمیدیم که روغن ترمز برای روان کردن سطح بین دوفلز ایجاد نمی شود .

این که ما فکر کنیم با فشار دادن پا روی پدال ترمز نیرویی  ایجاد می شود که باعث توقف اتومبیل می شود کا ملا اشتباه است زیرا نیرویی که که ما برای توقف خودروی در حال حرکت ایجاد می کنیم باید چیزی معادل جرم خودرو ضرب در شتاب آن شود ، که عملا چنین چیزی غیر ممکن است .

وقتی که پایمان را روی پدال ترمز فشار م یدهیم مایعات موجود در لوله های مخصوص به سمت قطعات مرتبط حرکت می کند و این باعث ایستادن و توقف خودرو می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *